söndag 23 mars 2014

Fastan #19

Jungfru Marie bebådelsedag - Guds mäktiga verk

Epistel

Sonen är den osynlige Gudens avbild, den förstfödde i hela skapelsen, ty i honom skapades allt i himlen och på jorden, synligt och osynligt, troner och herravälden, härskare och makter; allt är skapat genom honom och till honom. Han finns före allting, och allting hålls samman i honom. Och han är huvudet för kroppen, för kyrkan, han som är begynnelsen, förstfödd från de döda till att överallt vara den främste, ty Gud beslöt att låta all fullhet bo i honom och att genom hans blod på korset stifta fred och försona allt med sig genom honom och till honom, allt på jorden och allt i himlen.
 Idag har det varit en riktig kyrkogångsdag för mig. 11 var jag och dottern i Solna kyrka på familjegudstjänst. 15 var jag och sonen på gudstjänst med små och stora i Råsunda kyrka. Mellan det så tog jag och dottern en skön promenad på Norra begravningsplatsen och tittade på gravstenar, blommor och kransar från begravningar i Norra kapellet. Så nu är jag härligt ärligt jättetrött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar