torsdag 13 mars 2014

Fastan #9

Första söndagen i fastan - Prövningens stund

Psaltarpsalm

Psaltaren 31:2-6
Till dig, Herre, tar jag min tillflykt,
svik mig aldrig!
Du som är trofast, rädda mig,
lyssna på mig,
skynda till min hjälp.
Var min klippa dit jag kan fly,
borgen där jag finner räddning.
Ja, du är min klippa och min borg.
Du skall leda och styra mig,
ditt namn till ära.
Du skall lösa mig ur snaran de gillrat,
du är min tillflykt.
Jag överlämnar mig i dina händer
Tröstande ord när det känns jobbigt. "Bara du är min klippa" sjunger jag för mitt inre just nu.

Känner mig trött och lite mentalt dränerad just nu, då det är lite för mycket som pockar på min uppmärksamhet. Jag försöker att fokusera på en sak i taget, men det är svårt, för jag lurar mig att tro att det går fortare om jag hattar fram och tillbaka. Det är väl snarare så att ingenting blir bra med ett sådant beteende. Med det sagt så kanske det framgår att jag har inte tid för mer här idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar