torsdag 2 mars 2017

Både och

Om orden flödar ur mig på ett bra sätt nu så hoppas jag att jag hinner blogga färdigt under tiden dottern gör sig i ordning för sängen. Men helt ärligt tror jag att det är att hoppas för mycket.

Den här "fastan" började inte alls särskilt bra. Eller så började det helt perfekt. Jobbmässigt så har jag verkligen varit proaktiv med att schemalägga en hel hög med Facebook- och blogginlägg. Fast det innebar å andra sidan att jag var så inne i jobbet att jag helt plötsligt insåg att det var dags hämta sonen från förskolan. Just där och då kände jag mig superreaktiv! Som ett litet vulkanutbrott flög jag iväg och hade hjärtklappning en lång stund efter att jag hämtat sonen.

Sedan lugnade allt ned sig betänkligt och jag och dottern passade på att spela lite Pokémon Go, så nu har vi fått var sin tjej-Pikachu (med partyhatt!).

Det här inlägget fick avslutas efter dagens bästa stund - högläsning för dottern ur Harry Potter och den flammande bägaren. Mysigt med denna stund tillsammans med dottern som alltför ofta är lite trumpen, men ikväll fnissade vi båda åt boken, felläsningar och -hörningar. Nu ska jag komma mig i säng så att jag ska kunna njuta extra mycket av sovmorgonen i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar