torsdag 23 mars 2017

Tiden går fort när jag har ... mycket att göra

Vips så springer dagen iväg och kvällen likaså och plötsligt är det natt. Håller på och förbereder mig inför måndagens kommunfullmäktige. Helt ärligt så går det sådär. Jag vill så gärna "sätta dit" ordföranden för nämnden i min interpellation. Men jag hittar ingen bra infallsvinkel, och gör jag det så känner jag ändå hela tiden att det slutar med att hon kommer att sätta dit mig istället. Hon är en listig typ.

Dessutom vill jag faktiskt helst lyfta allt som är bra, i mina ögon, med våra förslag. Och med det liksom sticka hål på hennes tomma löften. Det snurrar lösryckta ord och uttryck i min hjärna som jag gärna vill få med. Men det kommer inte ut i nått vettigt inlägg. Blä ...

Det är nog bättre att sova nu. Ska bara skriva ned dessa lösryckta ord och uttryck så kanske det blir något av dem senare. Har ju ännu tid på mig. Det är bara synd att den tiden är välfylld med annat ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar