fredag 3 mars 2017

Sportlovsfredag

Då jag bestämmer mina arbetstider själv (förtroendetid som det så fint heter) och jag ligger på ett antal plustimmar så lät jag barnen få lite sportlovsledigt idag med gott samvete (ja, helt ledig var jag inte, några småsaker fixade jag med)

Vi tog det lugnt med en lång, välbehövlig sovmorgon och sedan satt jag och dottern och pärlade Pokémonpärlplattor ett bra tag. Sonen, som tyvärr blivit alldeles för bunden vid skärmen, satt som vanligt vid TV:n eller grejade med plattan. För att han inte skulle sitta alltför mycket med det så fick han sedan mitt fokus, i alla fall en stund.

Tyvärr hade någon lagt in ett möte som jag "blev tvungen" att gå på, fast det var så här i efterhand lite bra att det låg mitt på eftermiddagen. Det innebar att vi blev tvingade att komma ut, och vi gick i god tid för att hinna med att spela lite Pokémon Go och besöka leksaksaffären.

Jag är så glad över att mina barn är som de är. Dottern som kom först har behövt och behöver mycket uppmärksamhet. Hon har svårt för att sitta still, om hon inte har ett tydligt syfte med att sitta still. Sonen däremot är helt annorlunda på dessa punkter. Han är mycket mer självgående och har inga som helst problem att sitta still. Så när jag nu hade med mina barn till mötet så går det så bra så. Jag älskar mina barn.

Nu har vi avslutat dagen med bad, På Spåret och dottern har dansat sig less framför spegeln i hallen. Lite Harry Potter också, men jag ville hinna med att skriva detta så det blev ingen långläsning.

Bilden lånad från brik.co

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar