lördag 11 mars 2017

Lördag

Orkar och hinner inte skriva så mycket mer än att idag har jag jobbat med infogruppen mellan 10-15. Sedan hem och ta med mig barnen ut för en kort liten Pokémon-tur med framförallt syfte att köpa godis till melodifestivalfinalen.
När vi gick hemåt igen var genrepet slut vilket märktes på alla glittriga hattar, skyltar och festklädda människor som vi mötte.
Väl hemma igen blev det ett sent go'fika men uj, vad efterlängtad kopp kaffe jag fick mig då!
Trots att jag gick och lade mig tidigt i gårkväll så var jag supertrött så jag lade mig på sängen, i förhoppning att få slappna av en liten stund. Men när jag låg där insåg jag att jag behövde fixa några småsaker med jobbet, så det blev inte så mycket vilat. Fast jag gjorde det med datorn i knät i sängen så nått mellanting i alla fall.
Barnen ville tack och lov ha en okomplicerad middag så det åt vi i väntan på kvällens stora begivenhet. Dottern dansade till så gott som alla bidragen. Hon fick till och med publik i en lägenhet i huset mitt emot. Ofantligt svårtippat startfält i år. Men nu när segraren är korad känns det faktiskt som att rätt bidrag vann. Även om tvåan fick svenska folkets röster (inte min röst dock)
Nu ligger barnen och väntar på mig så jag måste sluta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar