lördag 18 mars 2017

Lugn lördag

Det denna lördag är den första på länge (som det känns) som är helt utan planer! Ja, det enda som jag planerat är att ta det fasligt lugnt. Sovmorgon, lugn stund med stickning och melodikrysset, försöka hitta en liten tygväska (som jag ju mer jag tänker på det nog har kastat då handtagen var helt uppnötta), en tur till biblioteket för att lämna/låna bok, spela lite pokémon go på vägen dit och hem, hänga med dottern i centrum och så vika undan rena kläder lite stillsamt är väl vad som hänt idag.

Nu när jag skriver upp allt jag gjort låter det ju som att jag ändå fått massor gjort. Men det är känslan av lugn som, trots allt jag gjort, genomsyrat allt hela tiden. Stundtals är hemligheten bakom att få många olika saker gjort, men ändå känna ett lugn är att ställa en äggklocka. Typ 15 minuter vika kläder, 15 minuter läsa på facebook, 15 minuter skriva blogginlägg ...

Vips har jag faktiskt fått gjort en massa olika saker utan att fastna i bara en sak, som lätt kan hända. Jag blir inte stressad av ett sådant upplägg, även om jag kan förstå de som blir det. Vi är ju faktisk olika


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar